b_320_0_16777215_00_images_Zo_staat_geschreven_-_cover_met_rug_3D_WEBSITE.jpg

Leerhuismiddag rond Zo staat geschreven – Honderd korte commentaren bij de bijbel

door Franck Ploum in samenwerking met de ErfgoedAcademie

Op vrijdag 12 februari vindt er, onder het bekende citaat van Martinus Nijhoff, een online Leerhuis-namiddag plaats rond dit boek. Het citaat is niet voor niets gekozen, het wijst de weg naar de gelaagdheid van dit boek en naar de diepere lagen in de bijbel, naar het verhaal achter het verhaal, naar de historische en politieke context waarin de bijbel, zoals wij die kennen tot stand kwam en naar ieders biografie die van invloed is op het lezen en begrijpen van elk verhaal. De middag begint met een lezing van Franck Ploum rond de vijf lagen en lijnen die het boek schragen en is er ruimte voor vragen. Daarna gaan we in groepen actief aan de slag en met elkaar in gesprek rond de thema’s uit het boek.

Voor een actieve deelname is het fijn als u in grote lijnen kennis heeft genomen van de inhoud van het boek.

Het Leerhuis vindt plaats in het platform Zoom. Het wordt gehost en gefaciliteerd vanuit de studio van de ErfgoedAcademie en is gratis toegankelijk. Er is plaats voor 25 deelnemers.

Klik hier voor meer informatie over het boek en de bestelwijze.

Datum: 12 februari
Locatie: Zoom
Tijd: 15.30 – 17.00 (met een digitale borrel na afloop)
Deelname: gratis - aanmelden verplicht