b_320_0_16777215_00_images_zinsverband_Nelson_Mandela_-_einde_strijd.jpg

Een lange strijd in woord en muziek

De omwenteling in de Zuid-Afrikaanse geschiedenis zou ondenkbaar zijn geweest zonder de charismatische figuur Nelson Mandela. Voor veel mensen was hij een inspiratiebron en het toonbeeld van verzoening.

De Bredase pianist Jetje van Wijk en Franck Ploum maakten een programma rond deze bijzondere man. De belangrijkste elementen zijn vrije en autobiografische teksten en muziek van Bartok en Shostakovitch. Tevens aandacht voor de actuele situatie in Zuid-Afrika en muziek van African Drum.

Wanneer        woensdag 9 oktober
Tijd                 20.00 – 21.30 uur
Locatie           Lutherse Kerk, Veemarktstraat 11 Breda
Entree            Vrije gave

Aanmelden niet nodig

Jetje van Wijk
zette na het behalen van het einddiploma aan het Conservatorium Rotterdam, haar studie voort in de V.S.. Na terugkeer volgden nog verschillende jaren van intensieve studie bij de Russische pianiste Yevgenia Yarmonenko in Brussel. Momenteel woont zij in Breda en houdt zich bezig met kamermuziek in vele samenstellingen en vormen. Zij is de drijvende kracht achter de muzieksalon en klassieke radio-uitzendingen op de lokale omroep.