b_320_0_16777215_00_images_zinsverband_Dag_Hammarskjold.jpg
Vrije en biografische teksten
Dagboekfragmenten uit ‘Merkstenen’
Muziek van o.a. oa Satie, Grieg en Peteris Vasks

10 april 2018 is het 65 jaar geleden dat de Zweedse diplomaat Dag Hammarskjöld gekozen werd tot Secretaris-Generaal van de VN. De teksten in zijn dagboek Merkstenen tonen aan dat streven naar innerlijke rijpheid basis kan zijn voor onbaatzuchtige dienstbaarheid en leiderschap.

teksten - Franck Ploum
piano - Jetje van Wijk
fluit - Rogier de Pijper

Datum dinsdag 10 april 2018
Tijd 20.00 – 21.30 uur
Lutherse Kerk, Veemarktstraat 11, Breda
Entree vrije gave
aanmelden niet nodig

Jetje van wijkJetje van Wijk volgde een zeer internationale piano-opleiding, van het Conservatorium Rotterdam naar de School of Music in Minneapolis VS en daarna nog verschillende jaren in Brussel bij Yevgenia Yarmonenko. Maar zeker zo belangrijk is dat zij zich sterk maakt om klassieke muziek bij een zo breed mogelijk publiek te brengen en mensen te enthousiasmeren. Jetje heeft daarbij verschillende initiatieven ontplooid. Om te beginnen het radioprogramma ‘Klassiek in en om Breda’ uitgezonden op de lokale radio zender BredaNu ( iedere zondag van 10.00 -11.00u. Inmiddels samen met inmiddels een 5-koppige redactie) Zij is initiator en artistiek leider van MuzieksalonSpronk, van de serie “Klassiek & Zo in het Stedelijk Gymnasium Breda, als ook van het Pianofestival Breda, Koffiehuis Klassiek en de klassieke muziekagenda op de website www.klassiekinenombreda.nl.

rogier de pijperRogier de Pijper
is met zijn project Flute Colors druk bezig een toonaangevende vernieuwer te worden binnen de fluitwereld op internationaal niveau. In 2016 kwam zijn boek Flute Colors uit. Het boek bevat 112 oefeningen om het fluitspel te verbeteren door middel van het gebruik van moderne speeltechnieken en werd in een jaar tijd in meer dan 15 landen verkocht. Rogier is regelmatig actief als solist, remplaceerde in verschillende orkesten waaronder Philharmonie Zuid Nederland en gaf masterclasses in Nederland, België, Duitsland en Italië. Verschillende componisten schreven werken voor hem waaronder Sandro Fazzolari (Italië) en Gregory Glancey (Amerika). Rogier studeerde aan de conservatoria van Rotterdam, Den Haag en Tilburg. Tot en met 2013 was hij als docent moderne speeltechnieken verbonden aan het conservatorium van Tilburg.

Sinds 2013 organiseert Rogier zomerweken voor kinderen tussen 9 en 18 jaar oud. Sinds 2016 organiseert Rogier ook een zomercursus voor volwassen amateurfluitisten: Flutopia