b_320_0_16777215_00_images_zinsverband_HuubOosterhuis.jpg
dichter, theoloog, bijbelvertaler, kerkvernieuwer

Serie van vier zondagmiddagen waarop Franck Ploum in gesprek gaat met bekende en minder bekende schrijvers op gebied van theologie, religie of sociaal maatschappelijke thema's. De wintergesprekken gaan over drijfveren, boeken, muziek, kunst en engagement.

De serie wintergasten is een samenwerking tussen Zinsverband en de Vrije Boekhandel Breda.

Huub Oosterhuis
zondag 26 maart - 15.00-17.00 uur
Lutherse Kerk, Veemarktstraat 11, Breda
entree: € 7,50 (of €25,- voor alle vier de wintergasten)
kaarten vooraf via De Vrije Boekhandel - of op de dag zelf bij de ingang

Huub Oosterhuis (1933) schrijft dichtbundels, essays, liederen en leerdichten. Oosterhuis debuteert in 1961 met de bundel Uittocht en krijgt landelijke bekendheid als hij bij de uitvaartdienst van Prins Claus een persoonlijke overweging houdt.

Oosterhuis is oprichter van De Populier - voorganger van De Balie - en De Rode Hoed en initiatiefnemer van De Nieuwe Liefde, een huis voor debat, bezinning en poëzie dat in februari 2011 haar deuren opende aan de Da Costakade in Amsterdam. Hij is gezicht en voorganger van de Ekklesia Amsterdam (voorheen Amsterdamse Studentenekklesia) en auteur van honderden liturgische liederen.

Wolf en LamOosterhuis ontving in 2002 een ere-doctoraat van de Vrije Universiteit voor zijn liturgische teksten en initieerde in 1993 de VSB Poëzieprijs.

Over zijn laatste boek 'Wolf en Lam' zegt hij: "Voor het eerst schreef ik een boek met verhalen - geen liedteksten en preken. Eerlijk bedacht, soms waar gebeurd. Over heel verschillende mensen die ik liefheb zoals ze zijn. Over herkenning en vervreemding, over dood en liefde sterker dan de dood."