b_320_0_16777215_00_images_ekklesia_ISLAMSelimiyeMosqueDome_kopie.jpg
Een introductie in de Islam

Bij wijze van introductie in de Islam verzorgt Enis Odaci een leerhuis over de islam en de plaats van deze godsdienst in een democratische en christelijke samenleving. Alle actuele maatschappelijke, theologische en politieke vraagstukken zullen aan bod komen.

Op hoofdlijnen ziet de reeks er als volgt uit.
Deel 1 – Feit en fictie, beeld en realiteit
Deel 2 – Geschiedenis van de islam, kernfiguren en kernpunten
Deel 3 – Stromingen, richtingen en het Midden-Oosten
Deel 4 – Nederlandse islam, democratie en christendom

Donderdag 16, 23, 30 maart en 6 april 2017
14.00 - 16.15 uur - Mariastede, Theresiastraat Roosendaal
20.00 – 22.15 uur - Lukaskerk, Tweeschaar 125  Haagse Beemden - Breda
Kosten: €50,-
Hier aanmelden

inleider: Enis Odaci (humanislam.com)

Over de inleider
ir. Enis Odaci (geboren in Antiochië) is voorzitter van de Stichting Humanislam, denktank voor humanisme in de islam. Hij publiceert in diverse media over cultuur, theologie en politiek. Hij is academisch opgeleid tot ingenieur in de verkeerskunde. In zijn vrije tijd probeert hij bruggen tussen mensen te bouwen, waarbij de dialoog met andersgelovigen bij hem centraal staat. Enis Odaci treedt in zijn rol als voorzitter van Humanislam regelmatig op als columnist en commentator in de media. Hij is columnist bij Volzin en werkt als redacteur bij de website Nieuwwij.nl In 2015 publiceerde hij samen met predikant Herman Koetsveld het interviewboek De Zeven Zuilen. Enis werkt samen met het wetenschappelijk bureau van de PvdA, de Wiardi Beckman Stichting, om na te denken over het vluchtelingen vraagstuk. Daarnaast is hij onderdeel van het politiek en moreel beraad van vredesorganisatie PAX.